Opis regulatora obrotów PWM do silnika DC 350W 24V
Opisany regulator jest zaawansowaną konstrukcją stworzoną do regulowania prędkości obrotowej silników prądu stałego 350W 24V. Regulator posiada niezbędne zabezpieczenia które pozwalają na bezawaryjną pracę.
Urządzenie może miło zaskoczyć elektroników którzy we własnym zakresie próbowali zbudować taki sterownik. W wielu amatorskich rozwiązaniach napotyka się problemy ze zbyt dużą ilością wydzielanego ciepła w elektronice.
Często sterowniki budowane domowym sposobem przepalają się w chwili gdy silnik pojazdu jest całkowicie zatrzymany np. próba ruszenia pod górę. Nierzadko sterują silnikami powodując ich głośne piszczenie. I co najistotniejsze, wpadki takie są kosztowne.
Urządzenie może miło zaskoczyć elektroników którzy we własnym zakresie próbowali zbudować taki sterownik. W wielu amatorskich rozwiązaniach napotyka się problemy ze zbyt dużą ilością wydzielanego ciepła w elektronice.
Często sterowniki budowane domowym sposobem przepalają się w chwili gdy silnik pojazdu jest całkowicie zatrzymany np. próba ruszenia pod górę. Nierzadko sterują silnikami powodując ich głośne piszczenie. I co najistotniejsze, wpadki takie są kosztowne.
Regulator przystosowany jest do współpracy z akumulatorami kwasowo ołowiowymi , AGM lub żelowymi o łącznym napięciu 24V np.2x12V
Sterownik posiada elektroniczną kontrolę maksymalnego prądu płynącego przez silnik. Przydaje się ona w przypadku całkowitego zatrzymania silnika np. podczas ruszania pod górę - elektronika nie pozwoli na przekroczenie 30A chroniąc silnik, przewody i sam regulator przed spaleniem.
Urządzenie zabezpiecza również akumulatory przed przeciążaniem oraz całkowitym rozładowaniem do poziomu poniżej 10V na akumulator (20V dla zespołu akumulatorów). W chwili zbliżania się całkowitego rozładowania akumulatorów stopniowo zmniejsza moc doprowadzaną do silnika.
Rozładowanie akumulatora 12V poniżej 10V jest szkodliwe dla akumulatora.
Rozładowanie akumulatora 12V poniżej 10V jest szkodliwe dla akumulatora.
Bardzo przydatne wejście (stacyjka) - połączenie tych przewodów powoduje włączenie sterownika a rozłączenie ich "usypia" wyłącza sterownik. Nie ma konieczności stosowania dużych wyłączników przy akumulatorach np.tzw."hebla"
W praktyce pojazd może pozostać na okres zimowy z podłączonymi akumulatorami.
W praktyce pojazd może pozostać na okres zimowy z podłączonymi akumulatorami.
Wtyczka (hamulec) - połączenie tych przewodów wyłącza silnik . Przy zastosowaniu specjalnych manetek hamulcowych w chwili hamowania silnik wyłącza się. Wejście to może pozostać nie podłączone.
Do sterowania prędkością obrotową wykorzystuje się manetki gazu z czujnikiem Halla.
Schemat podłączenia